30 września 2018

Od Lorema cd. Camille

    Lorem pochodzi z Rzymu, tak? - zapytał cicho mężczyzna.
- Tak mi się wydaje, innego pomysłu nie mam.
- Trzeba sprawdzić w rządowej bazie danych. - Mężczyzna się zawahał. - Chodzenie i wołanie nie ma sensu.
- Pewnie masz rację - zgodziła się Camille. - Trzeba dostać się do urzędu miejskiego czy czegoś takiego. W takim razie w drogę!
  Wyszli z hotelu w gwarny tłum. Lorem podążał w milczeniu za towarzyszką przez niemal godzinę, gdy zmęczeni upałem przysiedli na brzegu jakiejś fontanny.
- Więc? Daleko jeszcze? - spytała brunetka, maczając dłonie w zimnej wodzie. Jasnowłosy poczuł zakłopotanie i żeby to ukryć wpatrzył się w fale na wodzie.
- Myślałem, że wiesz gdzie idziesz - oznajmił cicho, a Camille westchnęła z rezygnacją.
- A ja byłam pewna, że ty prowadzisz.
- Quid quaeris? Ut possit auxilium (A czego szukacie? Może będę w stanie pomóc) - Drobna twarzyczka, okolona błękitnymi loczkami wyłoniła się z wód fontanny sprawiając, że i Camille i Lorem odskoczyli od siebie gwałtownie.
- Tu Es... (Ty jesteś...) - zaczął Lorem ze zdziwieniem, jednak postać mu przerwała.
- Naiada (nimfa wodna/najada) - odpowiedziała wesoło. - Sit nomen meum Eukalipso. Igitur?(Nazywam się Eukalipso. A więc?).
- Si aliquis non quaeritis. Hominem nomine Lorem Impsum (Szukamy kogoś. Mężczyzny imieniem Lorem Impsum) - odpowiedziała szybko Camille, chyba odkładając na dalszy plan dziwna tożsamość rozmówcy.
  Najada wyglądała na zdziwioną.
- Lorem... Lorem et mortuus est in igne. ( Lorem... Lorem zginął w pożarze) - odpowiedziała. - Multa, multa abhinc saecula. (Wiele, wiele wieków temu.)
- Quid? (Co?) - teraz z kolei zdziwiła się Camille. - Loremie aliud loqui possumus? (Może mówimy o innym Loremie?)
Ipsum ignis totius generis obiit. Patricii ipsum, cum Iliados, et Elit Pellentesque porttitor lobortis ipsum. Me paenitet. (Cała rodzina Impsum zginęła w tamtym pożarze. Patrycjusz Impsum, Iliada Impsum i Lorem Impsum. Przykro mi.)
- Sed non potest tuum Lorem ac Romam venire, Camille? (Może jednak twój Lorem nie pochodzi z Rzymu, Camille?) - zapytał Lorem czując się nieco dziwnie prowadząc tę rozmowę.
(Camille?)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz