16 czerwca 2015

Karta postaci - Somniatis Tenebris

Dane osobowe

Imię i Nazwisko: Somniatis Tenebris
Pseudonim: Hebi
Płeć: Mężczyzna
Pochodzenie: Półwysep Bałkański
Data urodzenia: nieznana, nie przykłada wagi do liczenia lat, nie zna go. Zawsze mówi o sobie jako o 20-latku.
Przynależność: Wataha
Stanowisko: Nowoczesne Technologie
Klasa: posiadacz wilczego genu
Praca: Zegarmistrz
Orientacja: Heteroseksualny
Partnerka: nie wie, czy na świecie istnieje osoba zdolna zaakceptować jego odmienność.
Rodzina: zapewne nie żyje, nigdy go to nie interesowało
Miejsce zamieszkania: Basior zamieszkuje zaplecze swojej pracowni Zegarmistrzowskiej, której położenie jednakoż nie jest stałe.

Charakter

Atis jest niesamowicie opanowanym i spokojnym wilkiem. Nie ma rzeczy na niebie i ziemi, która byłaby w stanie go zaskoczyć, co zapewne wynika z niezwykłej właściwości jego oczu. Błękitne oko widzi prawdziwą naturę świata, zaś złote dostrzega jedynie światło i mrok. Dla basiora nic więc nie wygląda normalnie, co czasem jest nieco kłopotliwe, gdy ktoś chce by się z kimś spotkał, coś przyniósł albo gdzieś poszedł. Somniatis posiada rozległą wiedzę na różne tematy, zna więcej tajemnic świata niż ktokolwiek inny. Gdy mówi o prawach rządzących wszechświatem jego fanatyzm może przyprawić o ciarki. Jest niezwykle prawy, nigdy nie kłamie, niezależnie od sytuacji. Brzydzi się kłamstwem, morderstwami, kradzieżami, słowem: wszystkim, co jest złe. Poza tym jest strasznym gentlemanem, troskliwym i delikatnym, dbającym o potrzeby innych. Posiada w sobie odrobinę szaleństwa. 

Aparycja

©Est Miyamae
Jako człowiek Somniatis jest nieprzeciętnie wysoki i szczupły. Zwykle ubiera się w długi, czarny lub jasnobrązowy płaszcz, z łatami na łokciach, a do tego białą koszulę, bardzo często zaopatrzoną w czerwoną muchę. Na nogi wkłada ciemnobrązowe sztruksy, z jasnymi łatami na obu kolanach. Przypina do nich szelki, które jednak luźno opadają w kierunku ziemi, zamiast cokolwiek przytrzymywać. Do tego na nogach nosi czarne, wytarte lakierki. Włosy ma ciemnoszare, przeciętnej długości, w wiecznym nieładzie. Co pewnie potęguje fakt noszenia na nich kapeluszy. Warto też poświęcić trochę uwagi jego oczom. Lewe jest granatowe, a prawe - złote. Przez jego prawy oczodół biegnie dziwny, złoty wzór.
Jako wilk nie jest tak imponująco wysoki, jak w ludzkiej formie, choć jest dość masywny. Jego sierść jest ciemnoszara, poza odcinkiem, zaczynającym się pod pyskiem, przechodzącym przez pierś, brzuch, a kończącym się przed ogonem, gdzie posiada śnieżnobiały pasek futra. Również jego łapy do połowy są białe. Jedyne, co jest dokładnie takie same w obu formach to oczy oraz blizna.

Historia

©Anthitei
Somniatis nigdy nie był normalnym wilkiem, nawet jak na standardy tego świata. Para jego niebieskich oczu widziała wszystko w zupełnie innych barwach niż pozostali. Nie potrafił zrozumieć, gdy był karcony za nazywanie niektórych wader świniami lub basiorów pawiami (mimo, że on ich tak widział). Zawsze pakował się w liczne kłopoty, z których po jakimś czasie się wyplątywał. Jednak miara się przebrała, gdy już jako dorosły członek watahy na zebraniu zaczął wytykać błędy swojemu Alphie. Cała wataha była oburzona jego zachowaniem, a już najbardziej Menthis, który był przywódcą. Atis zaczął być gnębiony przez inne wilki, a gdy na terenach watahy pojawił się potężny demon, żądający ofiary wszyscy zdecydowali pozbyć się właśnie jego. Dobry i empatyczny basior nawet się temu nie opierał. Żal mu było otaczającego go tchórzliwych zwierząt gospodarczych, noszących na sobie skóry wilków. Somniatis zginął w wieku 2 lat. Jego krew została wyssana co do kropli przez demona, jednak jego dusza nigdy nie opuściła ciała. W tym stanie zastała go jego patronka Pasithea, która z czystego kaprysu postanowiła przywrócić go do życia, jednocześnie darując złote oko - dostrzegające światło i mrok. Potem basior ruszył w drogę, nie chcąc narażać się bardziej swojej rodzinnej watasze. Długo podróżował w samotności, próbując zrozumieć gdzie czynił błąd, co jest z nim nie tak. Jednak nie potrafił. Częste rozmyślania i coraz to nowe dziwactwa świata spędzały go na pogranicze szaleństwa. To był bardzo niestabilny okres jego życia. Zmieniał się, wybuchał bezsensownym śmiechem, gniewem, płaczem. Ale nawet to nie pomogło. Z czasem przyzwyczaił się do wszystkiego, zdołał zaakceptować siebie. Zdołał nieco poznać świat. Zaczął rozumieć ten nonsens, szaleństwo. Potem zaczął coraz częściej wstępować do watah, by poznać pragnienia różnych istot. Tak było i tym razem. Gdy na terenach watahy pojawili się ludzie wybrał samotną pracę nad przedmiotami, które były symbolem najbardziej poważanej przez basiora wartości - czasu. Somniatis zaczął tworzyć zegarki, a po tym, jak któregoś dnia pomógł jednemu z artystów Feldgaru ukryć się zajął się również pracą jako "Dealer Sztuki", czyli osoba, która bierze prace od artystów i rozprowadza je wśród ludzi.
Jednak obecnie nastały czasy, w których zmuszony został do wyboru. Opowiadając się zdecydowanie po stronie Watahy stracił zaufanie artystów, a wręcz naraził się na ich gniew. Cóż, jego wybór był dość oczywisty, a jednak zdawać by się mogło, że oni wierzyli, iż mężczyzna mimo wszystko pozostanie po ich stronie. Wielu z nich wolałoby go widzieć martwym. Za dużo wie o Podziemiu.
Podejście artystów do Atisa nie zmieniło się wraz ze zmianą władz. Wręcz przeciwnie. Niektórzy, odkrywszy dobry sposób na pozbycie się basiora, intensywnie go prześladują, więc jego sklepik zegarmistrzowski stał się wręcz sklepem-widmo. Codziennie znajduje się przy innej ulicy, działa przez kilka godzin i znika, jak gdyby nigdy go tam nie było.

Moce, umiejętności i zainteresowania


  • Pieczęć - Somniatis jest w stanie kontrolować szeroko pojęty obłęd, chaos, z którego powstało wszystko. Obłęd twórczy. Jednak do tego niezbędna jest szczegółowa znajomość świata oraz zdolność do konwertowania przedmiotów i zjawisk na płaskie znaki, figury geometryczne i linie, tworząc tak zwane pieczęcie. Każda pieczęć ma inny kształt, kolor, wielkość i zastosowanie właściwe tylko jednej rzeczy. I wszystkie one powstają w mózgu Atisa, który nieustannie przetwarza różne dane. Przy ich pomocy może nawet przywrócić chaos przedmiotowi, by na powrót złożyć go do pierwotnego kształtu, co jednak jest bardzo niebezpieczne, gdyż jeśli popełni choćby najmniejszy błąd, owa rzecz na zawsze będzie stracona. Limitem mężczyzny jest utrzymywanie 2 dużych pieczęci, 6 średnich lub 20 małych na raz. W ciągu jednego dnia zaś może ich wytworzyć maksymalnie 40 (w proporcjonalnym przeliczniku). Po przekroczeniu limitu może popaść w szaleństwo.
  • Veritaserum - W momencie, w którym jego ciało styka się z ciałem drugiej istoty i zada jej pytanie, ta zmuszona jest powiedzieć prawdę.
  • Prawda - Wilk potrafi spoglądać w prawdziwą naturę świata, dzięki mocy lewego oka. Co to znaczy? Można powiedzieć, że widzi duszę świata, ukształtowaną w prosty, czasem wręcz stereotypowy sposób, czytelny dla ludzi. Przykładowo, spotkawszy się z naprawdę przystojnym mężczyzną, który jednak jest wredny i chamski, dostrzeże u niego świński ryjek, ogonek, a być może i cała skóra będzie różowa.
  • Mrok i światło - Boskie błogosławieństwo. Jego prawe oko na obraz pokazywany lewym nakłada jeszcze skalę szarości, pokazując, jaki dany człowiek, istota lub byt jest w danym momencie. Biały - dobry, czarny - zły. Oraz nieskończona ilość trudnych w ocenie odcieni szarości. I oczywiście szarość neutralna.
Somniatis zawsze potrafi stwierdzić czy ktoś kłamie, czy mówi prawdę, niezależnie od zdolności osoby, z którą rozmawia. Posiada olbrzymią wiedzę z różnych dziedzin, genialną pamięć i zdolność błyskawicznego podejmowania decyzji. Interesuje się przede wszystkim psychiką ludzi go otaczających. Gdyby tylko miał szansę najchętniej poświęciłby się studiom nad tym przedmiotem, tymczasem robi co może na własną rękę.

Przedmioty

brak

Ciekawostki

  • Unika patrzenia w lustro, bo boi się tam ujrzeć swoją prawdziwą naturę, którą skrywa wewnątrz siebie.

Achievementy


Kontakt: ketsurui

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz